top of page
t-mobile-letter_edited.jpg
T-Systems

Reputatiestrategie en ontwikkeling van nieuwe consultancy-propositie 

Nu beslissingen rondom digitale transformatie op bestuursniveau worden genomen was een strategische herpositionering van T-Systems cruciaal. Dit vroeg om een herijking van reputatie, marktpositionering en het merkverhaal en de lancering van T-Systems Consulting.

De Uitdaging

Hoewel T-Systems ruime ervaring had op het gebied van digitale transformatie werd het bedrijf nog onvoldoende gezien als strategisch partner op boardroom-niveau. Een overtuigende nieuwe positionering en verhaal, zowel intern als extern, was noodzakelijk om de geloofwaardigheid en zichtbaarheid te vergroten.

​

De Oplossing

WhatMatterZ werkte samen met het marketingteam  aan de ontwikkeling van strategie, processen en content. Een grondige SWOT-analyse bracht duidelijke kansen aan het licht op het gebied van positionering, marktsegmentatie en reputatiethema’s.​ Deze inzichten vormden de basis voor de marketingstrategie, het merkverhaal en een helder communicatiekader.

 

Voor de nieuwe consulting unit ontwikkelden we de positionering, het bedrijfsverhaal en de marketingstrategie. Daarnaast werd de eerste marketingstrategie voor 5G uitgewerkt en een plan opgesteld voor strategische marketing en thought leadership.

​

Het Resultaat

Zoals bij veel technologiebedrijven beschikt T-Systems over een enorme hoeveelheid expertise over hoe technologie waarde toevoegt voor organisaties. Toch bleef dat potentieel grotendeels onbenut. Door met een frisse blik naar markttrends, interne sterktes en klantbehoeften te kijken, ontstonden nieuwe inzichten. Deze vormden de basis voor een strategie waarmee het merk werd versterkt én de dialoog aan de bestuurstafel werd geopend.

bottom of page